Saturday, August 22, 2015

Filled Under:

Seorang Gadis Mencari Anggota Bomba Yang Menyelamatkannya Semasa Bayi Dalam Kebakaran,Lihat Takdir Yang Mempertemukan Mereka



Ketika seorang gadis berusia 17 tahun di panggil keatas panggung dalam acara wisuda pada hari sabtu membuat satu ucapan yang menyentuh hati murid serta ibu bapa yang hadir dalam majlis berkenan.

di kisahkan dari komo news seattle yang membuat berita pertama atas tragedi kebakaran yang berlaku 17 tahun lalu ,gadis bernama Dawnielle Davidson adalah seorang bayi yang di selamatkan oleh seorang anggota bomba bernama Mike Hughes 17 tahun lalu dalam sebuah kebakaran di Washington,Dawnielle yang kehilangan ibu bapanya dalam kebakaran itu telah di jaga oleh ibu saudaranya sehingga kini.

kemudian setelah Dawnielle hampir berumur 17 tahun dia berusaha mencari siapakah lelaki yang menyelamatkannya masa bayi dulu,atas bantuan Komo News Seattle.



Apa yang mengejutkan dalam cerita ini adalah selang beberapa hari Hughes juga meminta bantuan Komo News Seattle untuk mengetahui keadaan bayi yang pernah dia selamatkan dulu melalui akaun facebooknya.

Sejak dari pada itu mereka saling berkomunikasi tapi tidak pernah bertemu.dan baru baru ini Dawnielle Davidson mengundang Mike Hughes yang kini sudah menjadi pensiunan anggota bomba pemadam kebakaran dalam acara wisudanya.


Ini momen yang emosional bagiku," ungkap gadis itu sambil menangis. Aku tidak tahu cara mengungkapkannya. Aku menangis bahagia, bisa saja keadaan 17 tahun lalu itu bisa berbalik.ucapannya berhenti di situ.

Mike Hughes yang perasan dengan kesedihan gadis itu datang memeluknya,di akhiri dengan tepukan gemuruh yang melihat kejadian itu.





0 comments:

Post a Comment